Tuesday, March 20, 2012

Fenomen "Sova"

Broj sova u prirodi se smanjuje, ali oko nas ih nikada nije bilo više, doduše ne pravih. Gledaju nas sa majica, haljina, nakita, aksesoara, cipela ... i to već više od 2 godine, što u modnoj industriji, koja se jako brzo menja, nije malo.
Garderoba i aksesoari sa sovom su veliku popularnost prvi put doživeli sredinom sedamdesetih godina prošlog veka. Nakon toga se periodično pojavljivala poneka stvarčica sa sovom, ali ih je bilo vrlo teško naći  jednom kada je taj trend prošao. Pre 5-6 godina sam prevrnula svaku prodavnicu u mom gradu u potrazi za priveskom/minđušama/majicom sa sovom, i osim minijaturnim srebrnim minđušama u obliku sove (koje sam uspela da zapazim zahvaljujući opsesivnom igranju igrice "Mystery case files"), nisam našla apsolutno ništa. Kako u poslednjih par godina vlada fascinacija sedamdesetim godinama prošlog veka, znala sam da je samo pitanje vremena kada će se sova vratiti na modnu scenu.
Početkom 2009. je indie/hipster stil, u kom se sova vrlo često pojavljuje kao aplikacija na garderobi ili aksesoar, postao mejnstrim. Marc Jacobs je prvi poznati kreator koji je  u svoju kolekciju ubacio aksesoare i garderobu sa sovom i nepunih mesec dana kasnije, butici su istom bili preplavljeni. 
Globalnom oduševljenju sovama su sigurno doprineli knjige i filmovi "Hari Poter", gde su sove predstavljene kao mudre i inteligentne životinje, koje su neraskidiv deo čarobnjačkog života. I naravno Hedviga, koja je žrtvovala svoji soviji život da bi spasila Harija(da, pustila sam suzicu kada sam pročitala taj deo knjige i ,kao dete odraslo na knjigama o Hariju poteru, toga se ne stidim :) ).
Iako sam u početku bila oduševljena što ću najzad moći da nađem neku finu sovastu majčicu i nakit, dok je taj trend stigao i proširio se kod nas, moje oduševljenje je splasnulo, i  kada sam videla koliko je postao popularan, izgubila sam želju za sovastim stvarčicama. A i, ruku na srce, aksesoari mi se i nisu baš dopali, tako da sam se držala gorepomenutih minđuša i prstena sa sovom (koji sam u međuvremenu dobila na poklon) i dva sovolika broša koja sam napravila.
Sova se sa odeće i aksesoara polako proširila na posuđe i dekoracije za kuću, pa sam tako letos dok sam bila u Grčkoj naletela na prodavnicu u kojoj, čiji je enterijer bio prepun sovica, i spopala me želja da napravim jednu po ugledu na te koje sam u prodavnici videla(nažalost, nisu mi dopustili da slikam). Par dana po povratku sam dohvatila efaplast i akrilne boje i nastao je ovaj lepotan dimenzija 22x15x12mm na dugom tankom crnom lančiću:

Nakon toga je čamio u kutiji i čekao da ja opet napravim blog (i čekao i čekao...:), i sada kada je najzad dočekao, nadam se da ću mu naći neku dobru vlasnicu ili vlasnika koji će da ga maze, paze, vole i često šetaju :)
Pozdrav do sledećeg čitanja.



5 comments:

  1. I meni često oduševljenje nečim splasne s porastom popularnosti tako da te potpuno razumem. Ali ova tvoje je prelepa, prosto neodoljiva!

    Pozdravljam novi blog!

    ReplyDelete
  2. evo još nekog ko je lud za sovicama, i ja sam moju kolekciju ovih dana dopunila sa par interesantnih komada ali ova je tako prefinjena

    ReplyDelete
  3. ova tvoja sovica je mrak :)
    meni su ipak nekako one prave draže, verovatno zato što su imale tri gnezda na drvetu ispred mog prozora :)
    pozzz za blogg :D

    ReplyDelete
  4. Hvala drugari :)
    I meni su prave draze,kod mene na vikendici ih ima bas mnogo,jednom sam cak drzala bebence sovu koja je ispala iz gnezda :)

    ReplyDelete