Thursday, May 17, 2012

Recept za danski keks


Na internetu nisam uspela da nađem nijedan pristojan recept za danski keks (koji obožavam i nikada mi ga neće biti dosta), tako da sam improvizovala i iskombinovala nekoliko recepta, i otkrila magičnu kombinaciju:
Sastojci:
-150g maslaca
-500g brašna
-250g šećera
-pola praška za pecivo(može, a i ne mora)
-1 kesica vanilin šećera
-3 jajeta
Postupak rada:
Ostaviti maslac van frižidera nekoliko sati pre nego što počnete da pravite keks, kako bi omeknuo i mogao lepo da se meša sa ostalim sastojcima.
Ceo komad maslaca staviti u posudu odgovarajuće veličine za ovu količinu sastojaka, "razbiti" mutilicom i dodati otprilike 400g brašna. Ostalih 100g sačuvati za posle, ako bude trebalo da se doda na kraju, ali nikako ne dodavati svih 500g odjednom, jer se može desiti da testo bude previše sipkavo i da se nikako ne može vaditi modlama. Mešati nekoliko minuta da se smesa što je više moguće homogenizuje, a zatim dodati celu količinu šećera i kesicu vanilin šećera. E sad problem praška za pecivo: Ako se doda cela kesica, keks će dosta narasti i biće vazdušastiji, ali postoji velika verovatnoća da će dosta otvrdnuti nakon pečenja. Sa pola kesice će keks biti vazdušastiji, ali ne toliko tvrd. Ako se uopšte ne doda, keks će biti gušći i mekši u sredini. Pa ko kako voli. Ovaj na slici gore je pravljen sa pola kesice. 
Kada se cela ta sipkava smeša homogenizuje, dodaju se jaja i sve se meša dok se ne formira testo. Ako je previše retko, doda se još brašna, a ako je samo mekano, to je zbog maslaca i ok je.
Zatim se testo prekrije folijom, ili se izvadi iz činije i umota u foliju, i ostavi se na oko sat vremena u frižideru (može i duže ako se posle sat vremena ne stegne dovoljno). Testo se može podeliti na manje delove, razvući oklagijom i onda modlama vaditi keksiće i stavljati u pleh, ili se mogu uzimati male kuglice i u plehu pritiskati rukama do željenje debljine. U oba slučaja treba uzeti malo brašna da se testo ne lepi za ruke. Najtoplije preporučujem upotrebu hartije za pečenje, mnogo je urednije, a može i direkt na plehu, samo ga prvo posipajte brašnom. Peći u zagrejanoj rerni 15ak minuta, dok keks ne porumeni, nikako ne bi smeo da drastično promeni boju, jer će biti mnogo tvrd.
Ako se čuva na suvom i tamnom mestu, može dosta dugo da bude svež. Ja ga previše volim, pa mi nikad ne stoji više od tri dana :)
Napomena : Količine sastojaka su dovoljne za 3-4 pleha.


10 comments:

  1. :)
    Pokusavam da skontam kakvog je ukusa :) Nisam do sada naisla (ili bar nisam bila svesna) na Danski keks :). Mozda se okusam u pravljenju ovog.
    Hvala na receptu :)
    Ako volis da pravis keksice, ja skupljam recepte, napravila sam par, pa ti mogu preporuciti one koji su mi fini :)...

    ReplyDelete
  2. To je onaj keks sto se prodaje u prelepim limenim kutijama, neki ga zovu i buter keks :)

    ReplyDelete
  3. Sramotna činjenica: nisam ga nikada probala, ali pratiću recept :)

    ReplyDelete
  4. hvala ti puno :))
    farbala sam ih s najobicnijom farbom koju sam kupila u zeljezariji. kosta 6 kn, u prahu je.. samo se rastopi u malo tople vode, prospe direktno u bubanj i doda se saka soli i to je to.. peres na 40 ili 60, kako zelis! :)
    u svakom slucaju isplativije od onih fancy boja koje kostaju po 40,50kn a obavi isti posao! :) moje su bile doslovno bijele prije ovoga :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, moracu da probam da izvucem moje na ljubicasto :)

      Delete
    2. Ja sam čula da te boje za torte i kolače itd...
      nisu baš zdrave :/ just to know <3

      Delete
    3. Nisu zdrave boje za kolace nikako :D
      Maja mi je odgovorila gde je kupila farbu kojom je farbala patike, posto sam je to pitala na blogu, samo je komentar zalutao ovde jer je poslednji objavljeni post :D

      Delete
  5. A kad se nakanim napravim i ja ove danske keksiće...
    a poslije ti javim kakvi su :)

    ReplyDelete
  6. Deluje da nema sta da bude lose. :D
    Hvala na receptu. ;)

    ReplyDelete